Шановні учні і педагоги!
З 13 квітня по 17 квітня 2020 року буде тиждень психології "5 днів у світі емоцій"
Понеділок День хорощого настрою
Хороший настрій починається з душі, а не з ноги, з якої вранці встали
1. Вправа "на що схожий настрій"
Учасники гри почергово говорять, на яку пору року, природне явище, погоду схожий їхній сьогоднішній настрій. Почати порівняння краще дорослому: «Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку, а твій?». Вправа проводиться по колу. Дорослий узагальнює – який же сьогодні настрій у всієї групи: смутний, веселий, смішний.
2. Інтелектуальна гра "Розумники" для 4 класу.
З давніх – давен в Україні цінували розум і кмітливість.Інтелектуальні ігри, не тільки розважають,але і виховують спостережливість, кмітливість,розвивають і навчають. Конкурс-гру «Розумники» у школі проводять з метою підтримки і розвитку обдарованих учнів початкових класів, підвищення інтелектуального рівня, створення умов для реалізації й саморозвитку обдарованих учнів початкових класів.
Мета: виявити й підтримати талановитих учнів; учити дітей брати участь у змаганні на звання «Розумник», упевнено демонструвати свої знання з різних розділів програми; розвивати творчу уяву, логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам’ять, потяг до знань, швидку реакцію, вміння орієнтуватися в довкіллі; розвивати навички виразного та інтонаційного мовлення; виховувати почуття ніжності та шани, любові й поваги до рідного слова, рідного краю.
Завдання конкурсу:
– стимулювати творче самовдосконалення дітей молодшого шкільного віку;
– підвищити інтелектуальний рівень школярів;
– створити умови до реалізації й розвитку обдарованих учнів початкових класів в інтерактивних умовах інтелектуальної гри.
ХІД ГРИ
- Вступ
– Добрий день, дорогі друзі! Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Учні – просто молодці!
І розумники УСІ !
Посміхніться один до одного. Учасники побажайте перемоги один одному.
- Девіз гри
Знання — це скарб, а вміння вчитись — ключ до нього.
III. Повідомлення правил гри та проведення гри
Інтелектуальний конкурс-гра «Розумники» складається з чотирьох турів.
Перед початком конкурсу проходить самопрезентація учасників “Це Я”
- Перший тур «Ерудит-гейм».
Кожному гравцеві пропонується відповісти на 12 запитань. До кожного запитання подається три варіанти відповідей. Учасник має обрати правильну відповідь і записати її в картку гравця. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Другий тур “Слайд-шоу ”.
Перед початком конкурсу гравці отримують набір сигнальних карток з цифрами від 1 до 6. На слайдах розміщені малюнки із цифрами (один слайд — 6 малюнків з цифрами від 1 до 6). Ведучий оголошує конкурсне запитання. Після перегляду кожного слайда учасники отримують на роздуми 10 секунд. За командою ведучого гравці одночасно піднімають картки з номером малюнка, який демонструє правильну відповідь. За кожну правильну відповідь гравець отримує 1 бал.
Перед третім туром проводиться гра «Шифрувальник», щоб визначити черговість виступів учасників. Гравцям потрібно якнайшвидше розшифрувати слово. Учень, який першим “розшифрував” слово, буде грати першим, другий – другим і т.д. Принцип шифрування слова – кожна цифра означає кілька букв, як на панелі мобільного телефона.
Третій тур «Вірю-не вірю».
Учасникам на вибір пропонується 6 тем. Кожен гравець обирає тему за бажанням. Ведучий оголошує твердження з теми. Потрібно погодитись або заперечити запропоновані твердження словами “вірю- не вірю”. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал.
Четвертий тур «Інтелектуальні сходинки».
Гравцям на вибір пропонуються 3 набори сходинок. У кожного своя тема. Право вибору сходинок надається гравцю, який набрав найбільшу кількість балів у третьому турі. (в порядку зменшення).
ІV. Гру розпочинаємо
САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ УЧАСНИКІВ
Коротенько розповісти про себе і про свої захоплення
(наперед можна продумати разом з дитиною – учасником)
І тур «Ерудит – гейм»
- Якого кольору був фарбований лис у казці І.Франка:
А-синій
Б-білий
В-чорний
- Яке пір’я використовували для письма?
А-Лебедине;
Б-гусяче;
В-страусине;
- Як називається прилад для креслення прямих ліній?
А-фломастер;
Б-циркуль;
В-лінійка.
- Яка ягода найбільша
А-Гарбуз
Б-Суниця
В-Полуниця
- Що обірвали цікавій Варварі на базарі?
А-Ґудзика
Б-Носа
В-Рукава
- Взимку біле,навесні чорне, восени стрижене
А-Дерево
Б-Поле
В-Небо
- Дерево-символ України
АБереза
Б-Клен
В-Верба
- Де живуть книжки
А-В сумці
Б-Вдома
В-В бібліотеці
9.Чого більше на Землі?
А- Суші; .
Б-Будинків;
В- Води;
10.Назвіть перший звук у слові джміль.
А-[д]
Б-[ж]
В-[дж]
11.Літак летів вперед 1 годину 10 хвилин, а назад подолав відстань за 70 хвилин. Коли він витратив часу менше: вперед чи коли повертався?
А-вперед
Б-назад
В-однаково
12.В яку пору буває „бабине літо”
А- Літо
Б- Осінь
В -весна
ІІ тур «Слайд – шоу»
(Малюнки із зображеними тваринами або слайди презентації.
Учасники піднімають картку з правильною відповіддю)
Питання 1. Яка тварина найдовше живе – до 180 років? (черепаха)
Питання 2.Серед цих тварин назвіть найбільшого плазуна.( крокодил)
Питання 3. Найбільший птах на Землі ?(страус)
Питання 4.Тварина, яка здатна спати найдовше. Це -? (їжак)
Питання 5.Найбільша наземна тварина (слон)
Питання 6. Птах, який не літає і живе на берегах Антарктиди(пінгвін)
Гра «Шифрувальник»
Під цифрою запишіть відповідну букву.
Розставивши правильно літери ви дізнаєтеся назву річки, що протікає територією України. ( ДНІСТЕР)
ІІІ тур. «Вірю – не вірю»
На кожне запитання відповідають «вірю» або «не вірю»
ПРИРОДА:
- У мурашок існують «садівники,доярки,охоронці,прибиральники(вірю)
- Урюк, курага,абрикос. Це все назви однієї рослини. (вірю)
- Є такі рослини, які приваблюють комах не для запилення, а щоб з’їсти.
(вірю)
- Кит – найбільша риба у світі. (Не вірю)
МОВА
- Перший звук у слові їжак [ї]. (НЕ вірю)
- Граматичною основою речення є підмет і присудок. (вірю)
- У слові стільки складів, скільки приголосних звуків. ( не вірю)
- В українському алфавіті є букви, які не позначають жодного звука. (вірю)
ПРОФЕСІЇ
- Людину, яка готує їжу можуть називати кок. (вірю)
- Майстер, що виготовляє діжки, відра з дерева: це – бондар. (вірю)
3.Людину, яка веде концерт називають – диригент( не вірю)
4.Люди, які працюють під землею і добувають вугілля – це підземники
( не вірю)
МИСТЕЦТВО
1.Фарба – це речовина для забарвлення предметів у той чи інший колір.
(вірю)
- Коли змішати синію і жовту фарби, то отримаємо червону. ( не вірю)
- Ескіз – це малюнок виготовлений із клаптиків паперу. (не вірю)
- Посуд виготовлений із глини називають керамічним. (вірю)
МАТЕМАТИКА
1.Прилад для креслення кола це лінійка. ( не вірю)
- У дворі ходили гуси. У всіх гусей було 12 лап. Чи віриш ти, що ходило
у дворі 4 гуски. (не вірю)
3.Щоб викласти прямокутник , потрібно чотири палички. (вірю)
- Дія множення перевіряється дією ділення. (вірю)
СЕКРЕТ( КОСМОС)
- Місяць – штучний супутник Землі. (не вірю)
- Інша назва Чумацького шляху – Молочний. (вірю)
- Хвостате небесне тіло – це комета. (вірю)
- П’ята від Сонця планета – це Земля. (не вірю)
ІV тур «Інтелектуальні сходинки»
ЛІТЕРАТУРА
-Назвати справжнє прізвище поетеси.
– Як називався перший вірш, який Леся Українка написала в 9 років.
– Назвати казки Лесі Українки.
МІСТА
- Хто заснував це місто?
- Дерево – символ міста.
- Визначні місця Києва.
ДЕРЖАВИ
- Автори головної пісні держави.
- В якому обласному центрі ми з вами проживаємо?
- Назвати визначні місця України.
Ви всі дуже гарно сьогодні працювали. За шкільні роки у вас буде ще багато змагань, багато цікавих уроків. Тому я бажаю почути для себе багато корисного і пізнавального. Пам’ятайте прислів’я: «Чого Івась не вивчив, того Іван не буде знати».
Підбиття підсумків. Вручення грамот (І.ІІ.ІІІ місце), іншим – диплом учасника.
ДОДАТКИ
КАРТКА ГРАВЦЯ
Прізвище | |||
1 | А | Б | В |
2 | А | Б | В |
3 | А | Б | В |
4 | А | Б | В |
5 | А | Б | В |
6 | А | Б | В |
7 | А | Б | В |
8 | А | Б | В |
9 | А | Б | В |
10 | А | Б | В |
11 | А | Б | В |
12 | А | Б | В |
«ШИФРУВАЛЬНИК»
1
А Б В Г
| 2
Ґ Д Е Є
| 3
Ж З И І
|
4
Ї Й К Л
| 5
М Н О П
| 6
Р С Т У
|
7
Ф Х Ц Ч
| 8
Ш Щ
| 9
Ь Ю Я
|
Назва річки
2 | 5 | 3 | 6 | 6 | 2 | 6 |
3. Тренінг для педагогів "Професійне вигорання"
Мета: психопрофілактика психічного здоров’я педагогів, розвиток
самоусвідомлення, саморефлексії, самоаналізу, як необхідних складових здоров’я
педагога.
Завдання:
§ інформування
педагогів про наявні методи профілактики і боротьби із СЕВ;
§ сприяння
формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях;
§ збагачення
психологічної компетентності педагогів з даного питання.
Час роботи: 2 год.
Хід заняття
Знайомство. Вправа «Мене на роботі цінують за ...»
Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, починаючи
зі слів: «Мене на роботі цінують за...» (передаючи один одному м’ячик,
іграшку).
Правила роботи групи
Психолог пропонує
учасникам самостійно визначити правила заняття. Кожне з яких обговорюється і
приймається всією тренінговою групою.
· Тут і зараз (говоримо у теперішньому часі).
· Конфендиціальність.
· Толерантність.
· Регламент.
· Активність і локанічність.
· Добровільність.
Вправа. Очікування
«Острів очікувань»
Кожному учаснику
даються паперові кораблики, на яких вони пишуть свої очікування від
заняття та кріплять на острів «Очікувань». На ватмані намальовані два
острови: острів «Очікувань» і острів «Надій».
Психолог:
Пропоную кожному
учаснику написати свої побажання від заняття на кораблик і прикрипити на острів
«Очікувань».
Міні-лекція
СЕВ – стан
емоційного та фізичного виснаження, зниження енергетичного потенціалу, яке
супроводжується порушеннями емоційної сфери.
- Фізичне – зміни маси тіла (у будь-яку сторону), безсоння, задуха,
проблеми з АТ, тремтіння рук, стан фізичного виснаження, виникнення хвороб.
- Емоційне – песимізм, безнадія, апатія, нестачаа емоцій, почуття
провини, спустошення, розгубленість, безсилля.
- Інтелектуальне – зниження зацікавленості, непродуктивність мислення,
формальне виконання роботи.
- Соціальне – зменшення соціальних контактів, низька соціальна
активність, нерозуміння інших, відчуття недостатньої підтримки з боку рідних та
колег, відчуття професійної некомпетентності, вивільнення негативу на близьких.
Причини:
§ оточуюче середовище –
постійний шум, монотонність праці, затхле приміщення, постійно на «очах».
§ ритм праці –
перенавантаження, одноманітність або неочікувані «сюрпризи».
§ взаємовідносини
– конфлікти.
§ перспективи
(точніше відсутність перспектив).
Еустрес – стан
стресу, при якому людина «збирається», щоб досягти чогось (позитивний).
Деустрес – стан стресу, який «вбиває».
Деустрес – стан стресу, який «вбиває».
Стадії СЕВ
§ Напруження –
тривога, незадоволення роботою.
§ Резістенція
– неадекватність в емоційних проявах, моральна дезорганізація.
§ Виснаження –
відчуження, дефіцит емоцій, психосоматичні захворювання.
Самодіагностика
«Асоціація на слово «робота»»
На протязі 10
хвилин Вам необхідно розкрити тему «асоціація на слово – робота»,
використовуйте для цього 20 слів або речень. Не намагайтеся відібрати правильні
або неправильні, головні або другорядні відповіді. Пишить їх так, як вони
приходять Вам у голову. Ви ж самі розумієте – правильних чи неправильних
відповідей бути не може.
Питання для обговорення:
§ Чи легко
було передавати на папір власні асоціації?
§ Чого
більше, гарного чи поганого?
§ Скільки слів
та речень ви встигли записати за 10 хв.?
Тепер ще раз
подивіться на свої відповіді. Зеленим кольором відмідьте ті асоціації,
які, на вашу думку, допомогають вам у роботі. Червоним – ті, які
заважають, жовтим – які не впливають на вашу роботу.
Яких відповідей у
Вас більше? Зелених? Червоних? Жовтих?
Той колір, якого
більше, характерезує Ваше уявлення про власні можливості на роботі.
Зелений – Ви бажаєте домогтися більшого, впевнені у власних
здібностях та успіху.
Червоний – на Вашу впевненість у собі негативно впливає думка інших та страх невдачі.
Жовтий – бажання досягти більшого на робаті має таку ж силу, як і страх невдачі.
Червоний – на Вашу впевненість у собі негативно впливає думка інших та страх невдачі.
Жовтий – бажання досягти більшого на робаті має таку ж силу, як і страх невдачі.
Вправа з
арт-терапії
Мета: створити можливість для учасників проаналізувати свої переживання, побачити
образ свого «Я» на символічному рівні та умови для рефлексії своїх почуттів
відносно роботи.
Психолог пропонує:
Намалюйте три
дерева, які символізують вашу роботу: 1 дерево – на початку дня; 2 дерево – у
середині дня (кінець дня); 3 дерево – кінець тижня.
Обговорення: Як ви вважаєте, чому ваші дерева саме такі?
Обговорення: Як ви вважаєте, чому ваші дерева саме такі?
Вправа «Свічка»
Учасники стають у
коло. Доброволець виходить в середину кола, складає руки на груди,
закриває очі і, не зрушуючи ніг з вихідного положення, «падає» на руки
партнерам. Дуже
дбайливо учасники «коливають» свого товарища, а він цілком їм довіряє.
Домогтися, щоб якнайбільше учасників побувало в ролі свічки.
Рефлексія:
§ Що ви
відчували перед тим, як почати «падати»?
§ Що
відбувалось з вашими відчуттями потім?
«Профілактика і
корекція СЕВ»
Учасники
об’єднуються у групи по 5-7 чоловік.
Психолог пропонує
учасникам вирішити яким чином можливо запобігти СЕВ, (що можна
використати, прописати усі можливі варіанти). Наприклад: природа (дача,
тварини, активний відпочинок), у всьому вбачати позитив, творчість, хобі,
масаж, друзі, шопінг, медитація і таке ін. Кожна група, вибравши
спікера, висловлює свої варіанти, вони обговорюються, приймаються до
уваги, або не приймаються усією тренінговою групою.
Вправа на
розслаблення: «Мудрець»
Мета: посилити увідомлення своїх бажань і
досягнень. Намітити час їх здійснення.
Звучить тиха
релаксаційна музика.
Психолог вимовляє повільно:
Сядьте зручніше,
закрийте очі. Уявіть собі галявину. Вдивіться у старий дуб на краю галявини.
Під ним сидить мудрий старець, який відповість на будь-яке ваше питання.
Підійдіть до нього, спитайте, що побажаєте, та вислухайте відповідь. До дуба
прибитий календар, подивіться, яка на ньому дата, запам’ятайте її. І
ще раз озирніться довкола, помилуйтеся природою..... Повертайтесь.
Відкрийте очі і поділіться з групою своїми фантазіями.
Відкрийте очі і поділіться з групою своїми фантазіями.
Тест « Чи оптиміст
Ви?»
(Самостійна
робота, кожному учаснику видається бланк тесту та бланк з відповідями до тесту,
за бажанням учасники можуть обговорити результат).
1. День зранку не
склався, Ви:
§ Відмічаю це,
але нічого не міняю – 1б
§ По
можливості змінюю плани – 3б
§ Зазвичай не
замислююсь над цим – 2б
2. Ваші ранкові
думки про роботу:
§ Позитивні –
2б
§ Швидше
негативні – 1б
§ Ранком
ніяких думок про роботу – 3б
3. У пресі Ви у
першу чергу читаєте про:
§ Культурні
події – 3б
§ Трагічні
події – 1б
§ Політичні,
ділові новини – 2б
4. День
народження,що наближається, наводить Вас на думки:
§ Про
незворотність часу – 1б
§ Про веселий
вечір – 3б
§ Про турботи
– 2б
5. У Вас на вибір
декілька фільмів, Ви подивитесь:
§ Легку
комедію – 3б
§ Фільм
відомого режисера – 2б
§ Фільм, про
який чули схвальні відгуки – 1б
6. Відчуваєте Ви
задоволення, дивлячись на себе у дзеркало?
§ Рідко – 1б
§ Аякже, треба
радіти тому, що є – 3б
§ Перед
виходом з дому – так – 2б
7. Як Ви реагуєте
на недобру новину, яка не стосується Вас особисто:
§ Думаю, як
про інформацію – 2б
§ Мене це не
зачіпає – 1б
§ Співчуваю,
мене це бентежить – 3б
8. Ви не можете
знайти потрібну адресу, Ваші дії:
§ Питаю у
перехожих – 3б
§ Продовжую
пошук – 1б
§ Щоб такого
не трапилось, заздалегідь дивлюся мапу – 2б
9. Зрозумівши, що
у Вас щось болить, та заважає нормально жити, Ви:
§ Йду до
лікаря, потрібно з’ясувати, що трапилось – 2б
§ Вип’ю
знеболююче , може пройде – 3б
§ Відкрию
довідник і знайду, що це може бути – 1б
10. На що Ви
зважаєте, приймаючи важливе рішення?
§ На себе – 2б
§ На долю – 3б
§ На
об’єктивне положення справ – 1б
11. Чи візьмете Ви
з собою теплі речі, збираючись літом до Африки?
§ Так, бо там
теж може бути прохолодно – 1б
§ Ні, шуба в
Африці – це з анекдоту -3б
§ Пуховик ні,
але джинси та кофтинку візьму – 2б
Ви набрали:
18 і менше. Ви завершений писеміст. Мало того, що Ви усе
бачите у чорному кольорі, так ще й поширюєте такий настрій. Спілкування з Вами
мука для оточуючих. При цьому працювати з Вами добре для справи – Ви завжди
точно бачите усі недоліки і слабкі сторони проектів. Ваш супутник життя, або
досконалий «пофігіст», або неспинний оптиміст – «середній» людині з Вами не
вжитися.
Від 19 до 25б. Ви людина, яка скаже, що
налито півстакана води, а не на скільки він повний чи порожній. Іншими словами
Ви реаліст, дивитесь на все тверезо. Не літаєте в хмарах, розраховуєте лише на
себе. Для кар’єрного зросту це дуже не погані якості, з якими часто
стають керівниками. Хоча колеги можуть звинувачувати. У побуті реаліст майже
завжди авторитарний, що зовсім не говорить про деспотичність.
26 і більше. Безумовно Ви оптиміст. Спілкуватися з Вами одне
задоволення, завжди підтримаєте. Віра «у щасливе закінчення» допомагає Вам
вистояти в найскладніших ситуаціях. Ви не знаєте, що таке неможливо,
а тому, якщо бажаєте, доб’єтесь усього. Жити з Вами під одним дахом –
все одно, що дихати свіжим повітрям, іноді голова іде обертом, але в цілому
один лікувальний ефект.
Вправа «Знайти
позитив». Техніка щвидкої антистресової допомоги
Психолог кріпить
на дошку ватман з текстом, та пропонує учасникам заняття проговорити будь-яку
несприятливу ситуацію в роботі та поглянути на неї з іншого боку і знайти
позитив.
«Склалась ситуація
і тепер ...»
«Зате ...»
«Могло бути гірше ...!»
«Не дуже то і хотілось, тому що ....»
«Чудово, бо тепер...!
«Зате ...»
«Могло бути гірше ...!»
«Не дуже то і хотілось, тому що ....»
«Чудово, бо тепер...!
Вправа
«Ліцензія на щастя»
Психолог розповідає притчу:
«Усе у твоїх
руках»
Мудрець передавав своєму учню всі таємниці буття. Це тривало багато років. Одного разу учень вирішив перевірити мудреця, наскільки той мудрий.
Тоді учень підійшов до вчителя зі стиснутими долонями, в яких був живий метелик, і запитав: «У мене в руках живе чи мертве?». Учень вирішив, що якщо мудрець скаже, що живе, він стисне долоні, й метелик помре. Якщо скаже, що мертве, - він розкриє долоні, й метелик полетить.
Відповідь мудреця була такою: «Усе у твоїх руках».
Мудрець передавав своєму учню всі таємниці буття. Це тривало багато років. Одного разу учень вирішив перевірити мудреця, наскільки той мудрий.
Тоді учень підійшов до вчителя зі стиснутими долонями, в яких був живий метелик, і запитав: «У мене в руках живе чи мертве?». Учень вирішив, що якщо мудрець скаже, що живе, він стисне долоні, й метелик помре. Якщо скаже, що мертве, - він розкриє долоні, й метелик полетить.
Відповідь мудреця була такою: «Усе у твоїх руках».
Отже, лише від Вас
залежить, чи буде Ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною,
чи навпаки.
Потім
психолог звертається до учасників із пропозицією написати на
виданих їм аркушах паперу те, що вони мають право робити, щоб почувати
себе щасливими, що при цьому можуть відчувати, про що думати, як поводитися.
Спочатку психолог пропонує написати ім’я учасника, дату, а потім виконувати
роботу.
Після завершення
роботи психолог просить учасників перевернути аркуші, на яких Вони писали. Там
(заздалегіть) уже зроблений напис: «Ліцензія на щастя».
Таким чином, кожен
учасник одержує власну ліцензію на щастя.
Вправа «Острів
Надій»
Психолог пропонує
учасникам по колу підійти до свого кораблика і висловити свої думки з таких
тем:
§ що найбільше
сподобалось, запам’яталося на занятті?
§ чи потрібні,
на Ваш погляд, подібні заняття?
§ як Ви
збираєтеся використовувати те, чого навчилися сьогодні?
Як що Ваші
очікування від заняття справдилися, хай Ваш кораблик «перепливе» на острів
«Надій».
Підсумок. Заключне
слово психолога.
Як часто людина,
заточив себе у власній клітці-квартирі, втрачає здатність радіти життю! А
відсутність задоволень і радості веде до дипресії.
Чому люди так
рідко радіють? Тому що втратили здатність вірити і надіятися. Тому що
переповнені знаннями? Тому що глобальне потеплішення клімату
добавило кількість похмурих днів?
Знайдіть радість в собі – і вона поверне вам сонячну погоду. Посміхніться – і до Вас повернеться безтурботна юність. Вдихніть на повні груди – і Вас наповне любов та надія. Відкрийте серце Ангелу Радості і той радості, що огорта Вас з усіх сторін.
Знайдіть радість в собі – і вона поверне вам сонячну погоду. Посміхніться – і до Вас повернеться безтурботна юність. Вдихніть на повні груди – і Вас наповне любов та надія. Відкрийте серце Ангелу Радості і той радості, що огорта Вас з усіх сторін.
Пройшов той час,
коли віра в те, що багато знань викликають сум, була актуальною. Богу набагато
важливіше, щоб Ви раділи! І чим Ви самі радісніші, тим більше у Вас шансів
допомогти іншим впоратися з їхніми негараздами, з душевним дискомфортом: а
посмішка на Вашому обличчі викличе радість в серцях інших людей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий