среда, 15 апреля 2020 г.

Вівторок День здорових емоцій 

Якщо ви хочете, щоб життя вам посміхалося, подаруйте йому свій гарний настрій 

  1. Думки великих на щодень 

  Пізнай себе – упізнаєш увесь світ. Сократ 
Краще годину чесно жити, чим поганить цілий день.Г. Сковорода
Поведінка – дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя. В. Гете
Як  вдало проведений день приносить щасливий сон, так плідно прожите життя вдало дарує втіху. Леонардо да Вінчі
Якщо можеш бути орлом, не намагайся стати першим серед  галок.  Піфагор
Людина тільки там чогось досягає, де вона сама вірить у свої  сили. Л. Фейєрбах
Геній – це один відсоток натхнення і дев’яносто дев’ять відсотків поту. Т. Едісон
Ти оригінальний від народження. Не дай собі вмерти блідою копією. Д. Мейсон 
Людина подібна до математичного дробу: її чисельник є те, ким вона є насправді, а знаменник – те, що вона про себе думає.
Чим більший знаменник, тим менший дріб.  Л. Толстой 

2.  ІНФОРМАЦІЙНО - ПІЗНАВАЛЬНИЙ ВІСНИК «ШКІЛЬНИЙ ПСИХОЛОГ»  
В інформаційно – пізнавальному віснику «Шкільний психолог» розміщується інформація, яка буде корисною для учнів, вчителів і батьків: 
 Типи темпераменту 
 Зони спілкування 
 Поради батькам першокласників 
 Шляхи послаблення стресу 
Типи темпераменту 

Меланхолік  Сором’язливий  Розгублюється в нових обставинах  Важко знайомиться  Замкнений, розкутий тільки з близькими  Не боїться самотності  Швидко стомлюється  Говорить тихо  Вміє дружити  Не вірить у свої сили  Пригнічений і розгублений при невдачах  Дуже вимогливий до себе та інших  Тактовний, чуйний  Вразливий до сльозливості  Пасивний, несміливий, покірливий
 
Флегматик  Спокійний  Послідовний  Обережний, розсудливий  Вміє чекати  Мовчазний   Розмовляє спокійно, не жестикулюючи  Стриманий, терплячий  Доводить справу до кінця  Не витрачає сили марно  Прихильник порядку в житті та роботі  Майже не реагує на похвалу чи осуд  Незлобливий  Постійний у стосунках та інтересах  Повільно включається у роботу  Рівний у стосунках з людьми  Любить акуратність і порядок  Важко пристосовується до нових умов 

Холерик  Метушливий, непосидючий  Нестриманий, запальний  Різкий, прямолінійний з людьми  Ініціативний  Упертий  Працює ривками  Схильний до ризику  Незлопам’ятний  Має виразну міміку  Говорить швидко, пристрасно  Неврівноважений   Може бути агресивним  Нетерпимий до чужих недоліків  Швидко діє, негайно приймає рішення  Властиві різкі, поривчасті рухи  Непослідовний у досягненні мети  Схильний до різких змін настрою  Нетерплячий    

Сангвінік    Веселий, життєрадісний, товариський  Здебільшого не доводить до кінця розпочату справу  Схильний переоцінювати себе  Нестійкий в інтересах та уподобаннях  Добре володіє собою  Легко переживає неприємності  Легко пристосовується до нових обставин  Швидко занедбує справу, яка перестає його цікавити  Енергійний, діловий, здатний повести за собою  Охоче береться до нової справи, легко змінює заняття  Уникає одноманітної роботи  Товариський, чуйний, розкутий із незнайомими людьми  Витривалий і працездатний  Часом незібраний, проявляє поспішність у рішеннях  Схильний відволікатися  Говорить швидко, голосно, виразно
 
Розміри особистої просторової території людини 

1.Інтимна зона (від 15 до 46 см). Із всіх зон – ця найголовніша, тому що саме її людина охороняє так, ніби це її власність. Дозволяється проникнути в цю зону лише тим особам, хто знаходиться в тісному емоційному контакті з нею. Це діти, батьки, подружжя, кохані, близькі друзі і рідні. У цій зоні є ще одна, в яку можна проникнути лише при фізичному контакті. Це – надінтимна зона (до 15 см). 
2.Особиста зона (від 46 см до 1,2 м) – це віддаль, яка звично розділяє людей, коли вони знаходяться на офіційних прийомах, вечорах та дружніх зустрічах.  
 3.Соціальна зона (від 1,2 м до 3,6 м). На такій віддалі люди тримаються від сторонніх людей, наприклад, нового працівника на роботі, від людей, яких знаємо погано. 4.Громадська зона (більше 3,6 м). Коли викладач звертається до великої групи людей, то зручніше стояти саме на такій віддалі від аудиторії. Якщо ви хочете, щоб люди почували себе у вашому товаристві затишно, дотримуйтесь золотого правила: «Тримай дистанцію».

Поради психолога батькам першокласників 

1. Уранці будіть дитину спокійно, з усмішкою і лагідним словом. 2. Не нагадуйте про вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів. 3. Не підганяйте її: розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили – провини дитини в цьому немає. 4. Не відпускайте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, із психологом. 5. Відправляючи дитину в школу, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних  застережень: «Дивися, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця. 6. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам буває нелегко після важкого робочого дня). 7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу. 8. Якщо дитина замкнулася в собі, щось її турбує, не наполягайте, щоб вона пояснювала свій стан, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже. 9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини. 10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть із дитиною спокійно. 11. При спілкуванні з дитиною не вживайте висловлювання: «Якщо будеш добре вчитися, то …». Часом умови ставляться важкі – й тоді ви потрапите у незручне становище. 12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими мають бути справи дитини, її біль і радощі. 13. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного. 14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини. Коли щось турбує її – головний біль, поганий настрій – найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження. 15. Пам’ятайте, що діти люблять слухати казки, особливо перед сном, або пісні, лагідні слова. Не лінуйтеся подарувати це дітям. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити. 16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі. Завтра новий трудовий день – і дитина має бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. 17. Чекати благородних порухів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати їх.

 
Шляхи послаблення стресу 

1. З’ясуйте,  що саме вас тривожить і зачіпає за живе. Розкажіть, про те,що вас турбує, близькій людині.  2. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані.  3. Усміхайтеся, навіть як вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормони радості.  4. Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях.  Напишіть «обурливого листа» і з усією люттю, на яку ви здатні, розірвіть його на шматочки. 5. Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу.  6. Є багато систем аутотренінгу. Ми можемо засвоїти кілька формул самозаспокоєння.  - Відкинь цю думку - Усе буде добре - Проблема вирішиться - Не варто хвилюватися  
- Я абсолютно спокійна. - Думки розважливі, спокійно обмірковую свої подальші дії.   8. Фізична активність. Прогулянка,  танці, теніс, плавання, вправи з аеробіки послаблюють стрес  9. Гумор. Намагайтесь подивитися на ситуацію з іншого боку, покепкуйте з неї. 10.Література. Поезія та художні твори, журнальні статті - ефективний засіб розрядки негативних емоцій. Перегляд улюблених фільмів. 11.Релаксація. Найефективнішими методами релаксації є медитація, прогресивна м’язова релаксація, глибоке дихання, аутогенне тренування 12.Універсальним заспокійливим засобом є відпочинок біля води, що рухається (річки, водоспаду, акваріума) або у вогню (багаття, свічка). 13.Побийте подушку або постіль – це чудовий спосіб розрядити свої емоції без глядачів і надзвичайно заспокійливий засіб. 14.Музика теж заспокоює. Якщо ви увімкнете свою улюблену мелодію, стрес відступить. 15.Відпочинок. Сон. На деякий час корисно припинити будь-яку діяльність.  

3. Гра "Слідопити" (учні 1-4 кл.)

 Мета: розвивати стосунки між членами групи, комунікативні здібності учнів, навички інтерв'ювання, навички самоорганізації на спільну діяльність; визначити творчий потенціал дітей та їхні лідерські риси.  Кожному класу пропонують бланк зі списком запитань, на які учні мають якомога швидше знайти правильні відповіді. Перемагає клас, який раніше за інших здав бланк із правильними відповідями. Це можуть бути: 1. Запитання, які вимагають великих енерговитрат для отримання правильної відповіді. Наприклад: «Скільки сходинок у сходах до актової зали?», «Скільки дерев на ділянці біля школи? ». 2. Запитання, спрямовані на знайомство з організацією роботи та особливостями школи: «В якому класі найбільше учнів?», «Кого у школі більше — хлопців чи дівчат? », «О котрій годині починається робочий день кухаря?». 3. Запитання, які виявляють інтереси та особливості дорослого шкільного колективу — і педагогічного, і обслуговувального: «Хто улюблений естрадний співак працівників їдальні? », «Де заступник директора провела  літню відпустку?», «Улюблений письменник учителя англійської мови? », «Який предмет був улюбленим у вчительки біології, коли вона сама була школяркою?»  1. Скількома дверима можна зайти в школу? 2. Що написано над одними із вхідних дверей? 3. Скільки фотографій на стенді «Наша гордість»? 4. Скільки всього учнів навчається у гімназії? 5. Скільки вчителів працює? 6. Хто з відомих людей навчався у нашій гімназії? 7. Скільки років працює у гімназії заступник директора з методичної роботи? 8. Яку школу закінчувала директор? 9. Улюблена пора року педагога – організатора? 10. Улюблений предмет голови учнівського парламенту? 11.  Коли день народження  у вашого класного керівника?  
12. У кого з ваших однокласників день народження у лютому? 
 
Підбиття підсумків гри проводить практичний психолог, соціальний педагог. Оголошення результатів, розбір кумедних відповідей та нагородження переможців  відбувається під час шкільної лінійки.  


 


Комментариев нет:

Отправить комментарий